LAB JOVE

Full fons anaranjado_edited.png
El propòsit del "Lab Jove" és actuar com un catalitzador per a l'apoderament i la participació activa dels joves al desenvolupament comunitari. En oferir un espai d'innovació i experimentació, el "Lab Jove" busca inspirar i equipar els joves amb les eines, els coneixements i els recursos necessaris per liderar i executar projectes que abordin desafiaments locals i fomentin un impacte positiu a les seves comunitats.

ESPAI DE CO-CREACIÓ

El LAB Jove és un espai físic on els joves es poden reunir, intercanviar idees i col·laborar en projectes, on es fomenta la innovació i la creativitat, oferint eines per al desenvolupament de projectes.

PROGRAMES DE CAPACITACIÓ

El LAB Jove desenvolupa programes que ofereixen habilitats en lideratge, gestió de projectes, finançament i sostenibilitat, incloent sessions de formació, xerrades inspiradores i accés a una xarxa de mentors experts.

avatar1_edited.png

ESDEVENIMENTS DE NETWORKING

El LAB Jove organitza esdeveniments per promoure lintercanvi didees, presentar projectes i facilitar la connexió entre joves, líders comunitaris, empreses i altres stakeholders.

PLATAFORMA DIGITAL

El LAB Jove desenvoluparà una plataforma digital que serveixi de punt central per aportar informació, recursos, presentació de projectes i col·laboració, incloent fòrum de discussió, directori de recursos i espais per compartir èxits i aprenentatges.

Àrees dactuació

Els Premis Talent Jove ODS
2a edició

Si estàs estudiant a qualsevol institut o col·legi de Lleida, i tens entre 14 i 25 anys, pots participar als Premis Talent Jove ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides) i pensar en un projecte que millori la teva comunitat.

Aquí tens les bases de participació. Ja està oberta la 2a convocatòria dels Premis.

En col·laboració amb ADSLL , Associació de Directius de Serveis Educatius de Lleida.

Responsables de Talkual Foods en la seva ponència als joves a la 1a entrega de Premis

Pilars del LAB Jove

1. Innovació : Proporcionar un entorn que fomenti el pensament creatiu i solucions innovadores a problemes comunitaris, permetent als joves explorar noves idees i tecnologies.

2. Empoderament Juvenil: Donar veu i poder de decisió als joves en el desenvolupament de les seves comunitats, reconeixent-ne la capacitat per liderar el canvi i aportar perspectives valuoses i úniques.

3. Desenvolupament d'habilitats: oferir programes de capacitació i mentoria que desenvolupin habilitats pràctiques en lideratge, gestió de projectes, treball en equip, comunicació efectiva i pensament crític.

4. Experimentació: Crear un espai segur per a l'experimentació, on els joves puguin tastar les idees i aprendre dels fracassos i èxits de manera constructiva, sense por del judici.

5. Col·laboració Comunitària: Promoure la col·laboració entre joves, organitzacions locals, institucions educatives i el sector privat, per amplificar l'impacte dels projectes i assegurar-ne la sostenibilitat i la rellevància.

6. Impacte Social i Comunitari: Dirigir esforços cap a projectes que no només desenvolupin les habilitats i el creixement personal dels joves participants, sinó que també generin beneficis tangibles per a la comunitat, abordant problemes locals i millorant la qualitat de vida.

Eva Horcajada

Membre d'ADSLL, directora Escola de Raimat i Patrona FCRL

L'objectiu dels Premis Talent Jove ODS és donar suport a tots els projectes d'innovació que aportin algun benefici o idea innovadora a la comunitat.

220311-PMacM-6763.jpg

Instituts i col·legis participants

Joves participants

Premiats

Què és una fundació comunitària?

Potser és la primera vegada que llegeixis sobre les fundacions comunitàries. Fes clic al botó per conèixer més sobre aquesta innovadora eina filantròpica comunitària.

Castell de Raymat - Seu de la FCRL

Carrer del Castell 2